mandag den 27. august 2012

Hej
Så er skolen i gang igen... Litteratur, litteratur og litteratur.
I det meste af hvad jeg blogger om har jeg nogle holdninger til ting som jeg gerne vil ydre. I dag lyder det således: hvad tror vi mennesker om andre?.
Hvis du eller en anden kom og spurte og jeg havde nogle fordomme, vil jeg nok hurtigere end jeg kunne nå at tænke over det svare "....Nej...". Kort og præcist. Men rent ude sagt, løgn. Jeg har fordomme, og så en del ovenikøbet. En fordom er jo, som ordet også siger, en ofte negativ holdning, til noget inden man har skabt kendskab til den pågældende ting eller person.
Jeg har fordomme for næsten alt jeg ikke har mødt endnu.. Næsten, og bemærk at fordomme ikke altid er negativt. Måske er de min definition af fordomme, men jeg tror desværre ikke jeg har evnen til at gå ind til noget med et helt rent sind, og derfor uden fordomme.
Jeg tror desværre måske også jeg har lidt svært ved at stå ved at jeg har en masse fordomme i virkeligheden...
Edith

Ingen kommentarer:

Send en kommentar