lørdag den 17. marts 2012

Hej
I dag har jeg været på arbejde, spændende! Lige nu sparer jeg sammen til dårlige tider og en Mac Book, som jeg kan få billigt, når jeg skal på efterskole. men det må vente et par år. Jeg er desværre lidt for penge bevist, til at jeg "bare" lige køber noget tøj.. hvis jeg finder noget pænt tøj, hvilket jeg ofte gør, kigger jeg på prisen, og så  uanset hvor dyrt eller billigt det er, så køber jeg det som regel ikke. Det er ikke fordi jeg ikke har penge nok, men jeg vil bare gerne spare sammen til en dag hvor jeg har brug for en masse penge, f.eks. når jeg skal flytte hjemmefra, engang om 5 år ca... Normale andre teenagere (efter min opfattelse) bruger alle de penge de tjener eller får af deres forældre, på det første og det bedste stykke tøj de finder. Som forsvar har de så alle sammen "jeg lever i nuet", et citat som mange bruger i dag, "tænk hvis du døde i morgen". Ja, men hvad hvis jeg nu ikke dør i morgen... Jeg regner men at jeg en dag kommer på et lugtende plejehjem, mens jeg venter på at dø. Derfor kan jeg godt se logigen i at spare sammen, til når jeg bliver lidt ældre, og ikke får at serveret på et sølvfad  af mine forældre. Måske overvejer jeg lidt for meget hvad mine penge skal gå til, men hvis jeg ikke gør det ved jeg at de nok vil blive brugt til et eller andet ufornuftig...
Edith

Ingen kommentarer:

Send en kommentar