torsdag den 8. marts 2012

Spotlight!

8. marts 2012, torsdag
Hej!
I dag er det første gang at jeg nogen sinde skriver i en blog!! Derfor er det ret stort for mig. Lige nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal skrive om, så jeg vil fortælle lidt om mig selv.
Jeg hedder Edith og er 14 år. Jeg bor på Fyn, men mere oplyser jeg ikke, da jeg ønsker at være anonym. Derfor vil jeg aldrig sætte billeder ind hvor man kan se mit ansigt, eller noget andet af mig, som kan afsløre min identitet. Jeg vil beskrive mig som en positiv, eftertænksom og selvstændig pige, som har rimelig godt styr på sit liv. Jeg har mange interesser, som i også kan læse om i min profil. Jeg er ikke så god til alt som har noget med teknik at gøre, så det er lidt en udfordring for mig at oprette denne blog. Jeg håber at der vil være nogle som en gang imellem kigger på min blog, så det rent faktisk gav lidt mening, at oprette denne her blog.
Jeg har givet min blog navnet "Spotlight" da jeg med denne blog gerne vil sætte fokus på de ting som jeg kan lide, interesserer mig for, eller noget som jeg undrer mig over.
I dag er det d. 8 marts, "kvindernes kampdag"! Med andre ord, kvindernes kamp om lige løn, for lige arbejde. En speciel dag, som jeg personligt synes at alle kvinder skal huske! Men selv i dag har vi, os kvinder, noget at kæmpe for. Da der stadig findes jobs, hvor kvinden får 17% mindre i løn end manden i samme stilling. Jeg mener derfor at vi endnu ikke kan sætte os i stolen og trille tommelfingre. Vores kamp er ikke slut!
-Edith

Ingen kommentarer:

Send en kommentar